[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.22″ global_colors_info=”{}”][et_pb_row column_structure=”1_5,3_5,1_5″ _builder_version=”4.10.7″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”1_5″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” global_colors_info=”{}” custom_padding__hover=”|||”][/et_pb_column][et_pb_column type=”3_5″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” global_colors_info=”{}” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_post_title meta=”off” featured_image=”off” _builder_version=”4.10.7″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][/et_pb_post_title][et_pb_text _builder_version=”4.10.7″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” global_colors_info=”{}”]

Allmänna villkor

Sandbergs Redovisning & Revision AB är medlemmar i FAR som är redovisnings- och revisionsbranschens organisation. FAR har bland annat som uppgift att ta fram gemensamma dokument så som uppdragsbrev och allmänna villkor. Uppdragsbrevet syftar i första hand till att öka båda parternas förståelse för innehållet i tjänsten samt klargöra respektives rättigheter och skyldigheter i uppdragsrelationen. För FAR:s medlemmar är ett skriftligt uppdragbrev, signerat av båda parter, ett krav och vi upprättar ett för varje åtaget uppdrag. Nedan finns att läsa de särskilda villkor som i övrigt ska gälla för uppdragen.

FAR:s allmänna villkor om rådgivning och andra tjänster
FAR:s allmänna villkor om revision av svenska företag och organisationer

Integritetspolicy

Sandbergs Redovisning & Revision AB värnar om din personliga integritet, vi vill att du ska känna dig trygg när du lämnar dina personuppgifter till oss. Denna integritetspolicy förklarar hur Sandbergs Redovisning & Revision AB samlar in och använder dina uppgifter samt vilka rättigheter du har och hur du kan utöva dem. Vid frågor kring vårt integritets- och dataskydd är du välkommen att kontakta oss på info@sandrev.se

Personuppgiftsansvar

Sandbergs Redovisning & Revision AB är endast personuppgiftsansvarig för de behandlingar av personuppgifter som vi bestämmer ändamål och medel för. Våra kunder är personuppgiftsansvariga för de uppgifter om individer som de utlämnar till oss att hantera, detta regleras i ett så kallat Personuppgiftbiträdesavtal som skrivs med varje kund.

Vilka personuppgifter samlar vi in?

De personuppgifter Sandbergs Redovisning & Revision AB hanterar kommer normalt direkt från kunder eller i samband med att kunder köper eller använder våra tjänster. Ibland krävs ytterligare information för att hålla uppgifterna aktuella eller för att kontrollera att uppgifterna vi har samlat in är korrekta.

Vad gör vi med personuppgifterna?

Den information vi samlar in används för att tillhandahålla, utföra och förbättra tjänsterna till våra kunder. Vi säljer inte vidare information till tredje part.

Vilka får ta del av personuppgifterna?

De medarbetare på Sandbergs Redovisning & Revision AB som tar del av personuppgifterna behöver det för att utföra sina arbetsuppgifter.
Sandbergs Redovisning & Revision AB kan i vissa fall använda sig av personuppgiftsbiträden och underbiträden. De biträden som anlitas får endast behandla personuppgifter i enlighet med de ändamål och instruktioner som Sandbergs Redovisning & Revision AB har lämnat för behandlingen. Biträdet och de som agerar under biträdets ledning får vidare inte ta del av fler uppgifter än vad som krävs för utförande av den tjänst som avtalet Sandbergs Redovisning & Revision AB omfattar.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.10.7″ _module_preset=”default” hover_enabled=”0″ global_colors_info=”{}” sticky_enabled=”0″]Här kan du se en förteckning över Sandbergs Redovisning & Revision AB personuppgiftsbiträden och underbiträden.[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.10.7″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” global_colors_info=”{}”]

Vidare kan Sandbergs Redovisning & Revision AB komma att lämna nödvändig information till berörda myndigheter om vi är skyldiga att göra det enligt lag eller om kund har godkänt att vi gör det.

Hur länge sparar vi personuppgifterna?

Personuppgifter kommer inte behandlas under längre tid än vad som är nödvändigt för de ändamål som personuppgifterna inhämtats. Dock med hänsyn till lagstadgade krav på arkivering av arbetsdokumentation.

Personuppgifter om prenumeranter (gällande ex nyhetsbrev) raderas vid avslutad prenumeration.

Dina rättigheter till tillgång, rättelse och radering

  • Rätt till tillgång: Du har rätt att begära en kopia av de uppgifter vi hanterar om dig.
  • Rätt till rättelse: Du har rätt att korrigera felaktig eller icke komplett information om dig själv.
  • Rätt till radering (”Rätten att bli bortglömd”): Du har rätt att begära radering av dina personuppgifter då de inte längre är nödvändiga för det syfte de blev insamlade för. När dina personuppgifter däremot behövs för att vi ska kunna fullgöra vårt uppdrag eller på grund av rättsliga skyldigheter är det inte möjligt för oss att radera dem.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.10.7″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]

Cookiepolicy

Vad är cookies?

På vår webbsida används cookies. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator när du besöker en webbplats. Cookies används för vissa funktioner som förbättrar vår webbsida för användaren eller ger oss statistik om användandet av sajten. Vi sparar ingen personlig information via cookies. Statistiken kan inte kopplas ihop med person. Information om besökaren kan inte spåras via cookies. En cookie kan inte starta program.

Olika typer av cookies

Vår webbplats använder tre olika typer av cookies. Den första typen lagrar permanenta filer på besökarens dator som hjälper vår webbplats att prestera så bra som möjligt, t.ex. genom att komma ihåg val du gjort tidigare eller genom att hämta senaste versionerna av webbplatsen.

Den andra typen kallas sessionscookie. En sådan cookie lagras endast temporärt och kommer ihåg olika inställningar eller val som gjorts under det specifika besöket. En sessionscookie försvinner då webbläsaren stängs.

Den tredje typen samlar in statistik kring besök på webbplatsen. All statistik som samlas in är anonymiserad och kan inte knytas till dig som person. Denna typ används även för att anpassa marknadsföringsmaterial efter ditt användande av webbplatsen.

Acceptera eller vägra cookies

Du kan själv välja om du vill tillåta cookies eller inte. Om du inte vill acceptera cookies kan du ställa in detta i din webbläsares inställningar. De flesta webbläsare accepterar alla cookies automatiskt som standard.

Blockera alla cookies

De flesta webbläsare ger dig möjlighet att blockera alla cookies. Mer information om hur du ändrar inställningarna avseende cookies i andra webbläsare finns i Hjälp-menyn i webbläsaren.

Om du väljer att inte ta emot cookies kan inte webbplatsens funktion garanteras.

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_5″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” global_colors_info=”{}” custom_padding__hover=”|||”][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]